Güncel Kadın Röportajı

Şevval Özçelik, Hayat Kozmetikle Sektöre Katkı Sunuyor
Şevval Özçelik, sektöre eğitimli olarak başladı. Titizliği ve iş disiplini ile kendisin geliştirerek başarılı iş kadınları arasında yer aldı. Mesleki eğitimler vererek sektöre ivme kazandırdı. Hayat Kozmetik ile sektörün yenilikçiliğini kanıtladı. Halen sektörde eğitimler Veren Şevval Özçelik, bugün ülkenin her noktasında sektörel cihazlar ve ürünleri ile güzellik salonlarında Şevval Özçelik ve Hayat Kozmetiğin ismi yer alıyor. Bu başarılı çalışma ile Şevval Özçelik sektörde geleceğin lideri arasında en üst noktayı hakkediyor.


                                                            

Şevval Özçelik kimdir?
Şevval Özçelik İstanbul’da doğdu. Akademik kariyerini tamamlayıp 1993 yılında güzellik uzmanı olarak sektöre ilk adımını attı. Katıldığı yurt içi ve yurt dışı eğitim programları ile mesleki bilgisini geliştirdi. İş bilgisi ve aldığı eğitimler sonucu mesleki kariyerini yükselterek Güzellik ve bakım sektörüne adını yazdırdı. Bir Fransız markasının Türkiye ürün müdürü olarak mesleğine devam ederken yurt içi ve yurt dışı eğitim programları hazırlayıp sundu. 2006 yılında aile şirketi Hayat Kozmetik ve Eğitimi kurdu. Kendi adıyla anılan T.C Milli Eğitim Bakanlığı Özel Şevval Özçelik Güzellik uzmanı Yetiştirme kursunun açılışını aynı yılın içerisinde yapan Şevval Özçelik 2008 yılında en başarılı 100 Türk kadınından biri seçildi. Sosyal projelerde her zaman yer aldı. Güzellik ve bakım sektörüne ilham kaynağı olma hedefiyle, İŞKUR ile ortaklaşa geliştirdiği mesleki eğitimlerle her kesimden öğrenciye, ücretsiz eğitimler verip, güzellik uzmanı yetiştirdi. Kurumsal şirketlere danışmanlık yapan Şevval Özçelik, firmaların görünen yüzü satış, pazarlama ve müşteri temsilcilerine yönelik kurumsal motivasyon, kişisel bakımı ve güzellik eğitimlerini vermeye devam etmektedir.  

Hayat kozmetik ne zaman doğdu bahseder misiniz?

2006 ilkbaharı mesleki hayatımda bir dönüm noktası oldu. İsteğim, güzellik salonu ve merkezlerine yeniliklerle fayda sağlamaktı, Cilt bakım ürünü ve kozmetik cihaz kalitesi arttırılmalıydı. İşletmecilerin ufku genişletilmeliydi. İşletmelere yeni uygulamalar eklenmesi istihdamın artması demek olacaktı. Salonlar da uygulamalar çoğalmalı dünya da kullanılan tüm cihazlar benim ülkemde de kullanılmalıydı. Bizim sektörümüz kendisini her an yenileme özelliğine sahip, gün geçmiyor ki bir yenilik çıkmasın. Her yenilikten hemen tüm sektörün haberi olmalıydı. Kişilere yenilikler sunulmalı kozmetik dünyası yakından takip edilmeliydi. Bu düşünceleri ailemle paylaştım. Fizibilite çalışmamızı neler eksik, neler olmalı yörüngesinde tamamladık. Yeni bir hayat lazımdı sektöre, bu düşünce aynı zamanda firmamızın ismi oldu. Kurumsal kimlikten uzaklaşmadık. Kalite yönetimimize ağırlık verdik ve İSO 9001: 2008 belgesini almaya hak kazandık.

Şevval Özçelik güzellik kursu hakkında neler söyleyeceksiniz?

Şevval Özçelik güzellik uzmanı yetiştirme kursu milli eğitim bakanlığına bağlı bir kurumdur. Mesleki kazanımlarımı daha fazla kişiyle paylaşma arzusu içerisindeydim. Hayat kozmetik cihaz ve ürün konularıyla ilgilenmekte, ancak bunun birde eğitim kısmı var. Eğitimsiz alaylı yetişmek yetmiyor bizim sektörümüzde. Konumuz insan vücudu. Kulaktan dolma ya da sadece gördüklerinizle öğrenebileceğiniz bir iş değil. Güzellik uzmanı yarı sağlıkçı olmalı. Hijyeni, anatomiyi, kamu sağlığını ilgilendiren konuları bilmeli. Derinin katmanlarını bilmeden cildi analiz etmeden ciltte oluşan leke, siğil, akne gibi oluşumları tanımadan ve en önemlisi de neye ne kadar müdahale edeceğini bilmeden uzman olunmaz, güzellik uzmanı doktor değildir. İşi olmayan konuları uzman hekime yönlendirebilmek için onu anlamalı, eğitimini aldığı konulara müdahale edip doktora gösterilmesi gerekenleri bilmeli kesinlikle hekimlere göndermelidir. Bunlar eğitim ile olabilecek bilgi birikimleridir. Amerika ve Avrupa da verilen eğitimleri benimseyerek öğrencilerimizi en iyi şekilde yetiştiriyoruz. Bizim okulumuzdan mezun olan estetisyenler iş bulmakta da sorun yaşamıyorlar, iyi eğitim veren bir kurumdan eğitim almanın sonucunu öğrenci ilk günden hissediyor. Her sektörden ve eğitim seviyesinden öğrenciyi yetiştiriyoruz. İŞKUR ile yaptığımız bir projemiz oldu 1,5 yıl boyunca işsizlere meslek kazandırma amaçlı öğrencilerimizden ücret almadan kurslar açtık. Binlerce kişiyi meslek sahibi yaptık. En önemlisi bilgili becerikli uzmanlar yetiştirdik.

Kozmetik dünyasında ki hizmetleriniz nelerdir?

Bu soruyu üç ana başlıkta cevaplandırayım Spa, spor salonu güzellik salonu ve güzellik merkezlerine cilt, vücut kremleri ve profesyonel kullanım için cihazlar ve ekipmanlardan oluşan geniş ürün gamına sahibiz.
Eğitim kurumumuzda öğrencilerimizi tüm yeniliklerle tanıştırıyoruz. Türkiye’de bütün yenilikleri bir arada görebileceğiniz ender bir eğitim kurumuyuz. İşimizi seviyoruz ve en iyisini yapmaya çaba sarf ediyoruz.
Ülke genelinde hizmet veren bir güzellik cihazları teknik servis ağımız var. Kozmetik cihazların yedek parça maliyetleri oldukça yüksek biz bunu toplu alımlar yaparak müşterilerimize uygun fiyatlarla bakım onarım yapıyoruz.

Satışını yaptığınız ürünleri hangi ülkelerden ithal ediyorsunuz?

Distribütörlüğümüzdeki ürünleri Amerika, Çin, İspanya, İtalya ve Kore’den ithal etmekteyiz. Tüm ürünlerimiz Amerikan ve Avrupa normlarında test edilmiş CE ve FDA onaylıdır.

Nihai müşteriye hizmet veriyor musunuz?

Toptan ya da bayilik sistemi ile güzellik salonu, Spa, spor salonları ve otellerin güzellik ve bakım departmanları ile çalışmaktayız

Franchise işletmeler oluşturmayı düşünüyor musunuz?

Eğitim kurumumuz T.C. M.E. B. Özel Şevval Özçelik Güzellik kursu için talepleri değerlendiriyoruz. Eğitim bizim için çok önemli en ince detayı atlamadan bir iş ortaklığı yapmak istiyoruz. 2015 yılında açmayı planladığımız herkesin girip hep profesyonel hizmet alacağı, hem güzellik reçetesi yazdırabileceği Shoplar açmayı planlamıştık hedefimizde bir adım daha yaklaştık. Mimarlarımız konsept tasarımlarını bitirdiler ürünler depomuza girdi, startı verdik.

Sektördeki hedefiniz nedir?

Herkesin kendine özgü bir güzelliği vardır. Biz bu güzelliği koruyarak yaşam kalitesini arttırmaya çalışıyoruz. Bayilerimizle birlikte 62 ilde aktif olarak varız. Hedefimiz tüm Türkiye’yi Hayat Kozmetiğin logosundaki özgürlüğü ifade eden kanatların sarması bayrağının dalgalanması.

Günlük yaşamınız nasıl seyrediyor Şevval Hanım?

Güne erken başlamayı seviyorum. Ailemle birlikte sabah kahvaltımızı yapmadan güne pek başlamam. Akşamları spor yapmayı seviyorum malum her kadında olduğu gibi benimde birkaç kilo fazlam var. (gülüşmeler) İş programımın yorucu olması diyet yapmama izin vermiyor. Haftada en az bir kez açık havada yürüyüş yaparım. Akşamları ailece bir araya geldiğimiz toplanma saatimiz vardır bu kurala uyarız. Hep birlikte vakit geçirip, günün yorgunluğunu atmayı seviyorum.

İşinize ne kadar bağlısınız size işkolik denilebilir mi?

Ben işi işte bırakabilen biriyim. Mesaim bittiğinde ailemle, eşimle ve çocuklarımla ilgilenirim. Ama çalışırken hiç bir şeyin motivasyonumu dağıtmasına izin vermem. Hepimizin hayata tutunduran şey işi, mesleği ben böyle düşünüyorum.

Kadınların iş hayatında sayı olarak artışta daha öne çıkması için neler yapılabilir?

Kadınlar ekonomik özgürlüklerini ele almış durumdalar. Her kadın istediği alanda eğitimleri alarak hayatına yön verebilir. Kadın girişimciler artık hedef koyuyor ve o hedeflere ulaşmak için çaba sarf ediyor. Ekmek kuyunun dibinde bunu hepimiz biliyoruz. Kadınların daha istikrarlı olması başarıyı kaçınılmaz kılıyor. En başarılı olunmasa da başarılı olanlara bakın hepsi kadın diyemeyeceğim ama çoğu kadın. “Kadın taşı aş eder.” Sözü boş laf değildir. Atasözleri yılların birikimiyle bugüne gelen sözlerdir Türk atasözlerine kulak verilmeli, bazen yapabileceğimiz şeyler için istediğimiz motivasyonu onlardan edinebiliriz.

 Son olarak belirtmek istediğiniz bir şey var mı?

Kalıcı makyaj ve teknikleri adlı kitabının çalışmalarına devam ediyorum. Bu yıl içerisinde bitirmeyi planlıyorum Ve güzellik ve bakım dünyasına ait tüm bilgilerini paylaşacağı estetisyenliğin kitabı adlı ikinci çalışmamı da 2016 ilk yarısında okurlarla buluşturmayı hedefliyorum, ve diyorum ki 

Güzel Yaşatmak Sanattır...


Hiç yorum yok: